Nezapomínejte na imunitu!

Nezapomínejte na imunitu!

Rok se nám pomalu chýlí ke konci, dny se zkracují, výrazně ochlazují. Myslet na svou imunitu je proto důležitější než kdy jindy!

Co to imunita vlastně je?

Imunita je schopnost organismu bránit se proti biologickým faktorům pocházejícím jak z vnějšího prostředí, tak z vnitřního prostředí. Má 3 obranné linie: První obranná linie je vnější (externí), kam patří například kůže a slizniční membrány. Druhá obranná linie je vnitřní (interní). Tu spouští chemické signály, které lákají bílé krvinky k místu, kde je tělo napadeno. Třetí obranná linie (adaptivní) je spouštěna současně s druhou obrannou linií a odpovídá na určité mikroorganismy, nadbytečné buňky těla, toxiny, a další cizí molekuly. Imunitu také můžeme rozdělit na vrozenou a získanou.

 Nezapomínejte na imunitu!

Jak imunita funguje?

Základem vyvážené imunity jsou buňky Th1 a Th2, které by měly být v rovnováze. Pakliže v rovnováze nejsou, vznikají onemocnění: při aktivním Th1 mohou vznikat onemocnění autoimunitní, glutenová intolerance nebo nedostatek vitamínu D. Naopak, pokud je aktivnější Th2, může se objevit astma, alergie, rakovina či ekzémy.Test Th1/Th2 je možné vyžádat například na Ústavu imunologie a alergologie.

Zachování rovnováhy napomáhají adaptogeny. Ty zajistí zvýšení přizpůsobivosti těla k fyzickému i psychickému stresu, odolnost vůči nemocem a komplexně posílí organismus.

Jak imunitu posílit?

1. Ženšen

Ženšenem dodáte tělu právě potřebné adaptogeny, navíc obsahuje přes 180 účinných látek, posiluje správné fungování orgánů, reguluje krevní tlak, zlepšuje dobrou fyzickou a psychickou kondici, zlepšuje cirkulaci krve, pomáhá při tvorbě červených krvinek, snižuje hladinu cukru v krvi, podporuje potenci a zpomaluje projevy stárnutí kůže a zabraňuje vzniku vrásek.

 Nezapomínejte na imunitu!

2. Tuky

Nebojte se zdravých tuků! Díky protizánětlivým vlastnostem zdravých tuků se tělo dokáže bránit škodlivým bakteriím a virům. Zkuste proto do jídelníčku zařadit olivový olej, lososa nebo tuňáka.

3. Pohyb

I když je venku počasí, že by psa nevyhnal, je důležité zůstat aktivní. Pravidelný pohyb je pro silný imunitní systém nezbytný. Nemusíte se ale každý den urvat v posilovně nebo uběhnout 10 kilometrů, dokonale vystačí i krátká procházka na čerstvém vzduchu nebo hodina jógy.

4. Sauna

Saunování zrychluje oběhovou soustavu člověka, buňky poté distribuují více kyslíku a imunitní systém startuje tvorbu bílých krvinek, které jsou v těle zodpovědné za boj s viry, infekcemi a eliminaci patogenů. Při zahřívání i ochlazení se v těle objeví mix látek, který umí imunitu komplexně podpořit.

5. Spánek

Kvalitní a nerušený spánek je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak si udržet zdravý imunitní systém. Dospělí potřebují 7 – 9 hodin čistého času spánku denně. Tak se neciťte provinile, až si příště o půlhodinku přispíte. Děláte to pro své zdraví!

 Nezapomínejte na imunitu!

 Nezapomínejte na imunitu!

 Nezapomínejte na imunitu! Nezapomínejte na imunitu!

Blog »